Aktivering af kort - Spørgsmål og svar

Her har vi samlet svar på de spørgsmål, som vi ofte får til aktivering af kort.

Hvordan aktiverer jeg mit kort?

Har du bestilt eller genbestilt et betalingskort, virker kortet først, når du har modtaget og aktiveret det i netbank eller mobilbank.

Sådan gør du i netbank

  • Log på netbank.
  • Vælg ”Konti og kort” i menuen til venstre, herefter kort.
  • Tryk på ”Aktiver” under det kort du ønsker at aktivere.
  • Følg vejledningen.

Dit kort er nu klar til brug.

Sådan gør du i mobilbank

  • Åbn mobilbank.
  • Vælg "Mere" i menuen i bunden og herefter ”Kort”.
  • Vælg det kort du ønsker at aktivere.
  • Følg vejledningen på skærmen.

Dit kort er nu klar til brug.

Ting, du skal huske, når du aktiverer dit nye kort

  • Underskriv kortet på bagsiden med kuglepen eller permanent blæk
  • Opdater dit kortnummer og udløbsdato, hvis du er tilmeldt Brobizz, streamingtjenester (Netflix, Disney+, Mofibo mv.), Coop appen, mobilabonnementer, iTunes, MobilePay m.m.

Hvornår modtager jeg min PIN-kode?

Du modtager din personlige pinkode i løbet af 2-4 dage, medmindre kortet er bestilt med din nuværende pinkode til et eksisterende Coop Bank kort. For at undgå misbrug, må koden ikke opbevares sammen med kortet.

Hvorfor kan jeg ikke betale på nettet med mit nye kort?

For at handle på nettet skal dit kort være tilmeldt Dankort Secured by Nets, Visa Secure eller Mastercard Identity Check. Den fælles betegnelse for disse sikkerhedsløsninger er 3-D Secure. Læs mere hos Nets

Tilmeld dit kort til sikker nethandel hos Nets

Hvornår virker kontaktløs betaling?

Funktionen kontaktløs betaling aktiveres automatisk på dit nye kort første gang, du sætter det i en betalingsterminal eller hæveautomat, som du plejer, og taster din pinkode. Herefter kan du anvende kortet kontaktløst. Læs mere om kontaktløs betaling