Åbningstider for jul og nytår (21. december 2016)

26. december 2016: Lukket

Netbank og mobilbank er selvfølgelig åben alle dage.

Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte kundeservice på tlf. 43 86 11 11.


Frister for kontooverførsler (12. december 2016)

Sidste frist for at overføre penge til et andet dansk
pengeinstitut, hvis pengene skal være på modtagers konto i 2016,
er 30. december 2016 kl. 14:30, ved brug af Straksoverførsel.

Hvis du overfører penge efter 30. december kl. 14:30, vil
pengene først blive sat ind på modtagers konto i 2017, og de vil
først blive bogført på din konto i 2017.

Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte bankens
kundeservice på tlf. 4386 1111.


Ophør af checksamarbejdet (12. december 2016)

Ved udgangen af 2016 ophører bankernes checksamarbejde.
Sidste frist for at få indløst en check er 30. december 2016, dvs.
at vi skal have modtaget checken senest denne dato, hvis checken
skal indløses.

Husk, at vores kuverter til fremsendelse af checks
bliver sendt som B-post, så du skal derfor beregne ekstra dage til
forsendelsen, hvis du vil være sikker på, at vi har modtaget
checken inden den 30. december 2016. Hvis vi først modtager
checken efter den 30. december, kan vi ikke indløse checken, og
checken vil blive sendt retur til dig.


Swipp hæver beløbsgrænsen (9. juni 2016)

Nu kan du swippe op til 50.000 kr. om dagen. Du bestemmer selv din daglige grænse, og kan hæve og sænke den i Swipp appen.

Læs mere om Swipp appen her


Nu bliver det mere enkelt at bruge NemID (3. juni 2016) 

Fra d. 15. juni 2016 bliver det muligt for NemID-brugere at vælge en mere enkel og brugervenlig kode til NemID. Den er udviklet til det stigende antal danskere, der bruger NemID via smartphones og tablets.

Med den nye NemID kan du vælge en kode på kun 4 tal i stedet for de minimum 6 tegn (bogstaver, tegn eller tal), som er kravet til kodeordet i dag. Så bliver det lettere at benytte NemID på mobiltelefoner, hvor det kan være besværligt at taste lange koder på den begrænsede skærmplads.

Frivilligt at ændre adgangskode
Ønsker du at ændre din NemID-kode, kan du vælge en adgangskode på 4 tal. Du kan også vælge at fortsætte med at anvende din sædvanlige NemID-adgangskode.

Allerede fra slutningen af juni kan alle NemID-brugere skifte deres adgangskode via Selvbetjening på www.nemid.nu. Her kan du selv vælge 4 tal til din NemID-kode. Du kan altid vælge at skifte tilbage til en adgangskode på minimum 6 tegn (tal, tegn og bogstaver) via selvbetjeningen på www.nemid.nu.

 

Sikkerheden er på samme høje niveau

Hvis du skifter til den nye adgangskode på 4 tal, skal du anvende denne adgangskode alle steder, hvor du anvender NemID til at logge på med.

Sikkerheden i NemID er stadigvæk på samme høje niveau for dig, der vælger at skifte til en adgangskode på 4 tal. Sikkerheden i NemID er ikke alene bestemt af længden af adgangskoden. Nets ændrer også i den bagvedliggende sikkerhed ved blandt andet at nedsætte antallet af gange, der kan indtastes forkert adgangskode, inden NemID spærres.

Du skal fortsat anvende NemID-nøglekort, når du logger på hos offentlige myndigheder og i forbindelse med pengeoverførsler i din netbank.

 

Faktaboks:

- Det er frivilligt, om du ønsker at ændre din NemID-kode

- Du kan selv vælge at ændre din kode fra Selvbetjening på www.nemid.nu

- Vælger du at ændre NemID kode, gælder det alle steder, du bruger NemID

- Du kan altid vælge at gå tilbage til en kode bestående af minimum seks tal og bogstaver

- Du skal fortsat bruge NemID-nøglekort for at logge på offentlige sider som skat.dk, borger.dk o.l.

-  Du skal bruge NemID-nøglekort, hvis du vil flytte penge fra din netbank


Vind med dit Coop MasterCard (8. marts 2016) 

Vær' med i konkurrencen om 49.000 præmier

Med MasterCard®s nye Priceless Specials app, kan du scanne dine originale danske MasterCard® kvitteringer, spinne lykkehjulet og vinde Instant Win præmier – med det samme.

Der er i alt 49.000 præmier fra Live Nation, Zalando, Blockbuster.dk, Kino.dk, Matas, Baresso, Aller, 7-Eleven og TV 2 Play. På lykkehjulet kan du også samle lodder og få chancen for at vinde én af hovedpræmierne fra Star Tour 1 rejsegavekort til en værdi af 40.000 kr., 1 gavekort til Zalando på 10.000 kr. eller 1 års forbrug af standard premierefilm på Blockbuster.dk til en værdi af 14.235 kr.

Sådan gør du:

Når du har købt og betalt med dit Coop MasterCard, skal du gemme kvitteringen og scanne den i konkurrenceappen fra MasterCard®.

Appen hedder "Priceless Specials - Scan Spin & Win" og kan downloades i App Store og Google Play.

Læs mere om konkurrencen her


Åbningstider og frister for jul og nytår (21. december 2015)

24. december 2015: Lukket

25. december 2015: Lukket

31. december 2015: Lukket

1. januar 2016: Lukket

Netbank og mobilbank er selvfølgelig åben alle dage.

Frister for overførsler af betalinger, som skal gennemføres i 2015

  • 29. dec. kl. 21.00 til konti i andre banker
  • 30. dec. kl. 22.00 til egne konti i Coop Bank
  • 30. dec. kl. 21.00 til andre konti i Coop Bank
  • 30. dec. kl. 14.30 straksoverførsler til konti i andre banker

Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte kundeservice på tlf. 43 86 11 11.


#sikker på nettet (23. oktober 2015)

Sammen med Digitaliseringsstyrelsen, Borger.dk og alle de andre banker, sætter vi sammen fokus på snyd på nettet.

Læs mere her og se filmen om Felix der har fået "License to Snyd" 


Swipp hæver beløbsgrænsen (22. september 2015)

Nu kan du swippe op til 25.000 kr. om dagen. Du bestemmer selv din daglige grænse, og kan hæve og sænke den i Swipp appen.

Læs mere om Swipp appen her


Halvårsregnskab fra Coop Bank (31. august 2015)

Du finder rapporten HER


NYHED! Kontaktløse Coop Visa/Dankort (20. august 2015)

Pr. 1. september er alle nyudstedte Coop Visa/Dankort kontaktløse betalingskort. De nye kort har en chip, der gør kontaktløs betaling mulig. Det betyder, at du kan betale med kortet, uden at det skal i kortterminalen – og ved køb under 200 kr. behøver du ikke indtaste pinkode*.

Fra d. 1. september 2015 til og med 31.oktober 2015 kan eksisterende gratis få ombyttet deres nuværende Visa/Dankort. Genbestil kortet i netbanken.

Læs mere om kontaktløse Visa/Dankort her


Artikel i Jyllandsposten (11. juli 2015)

Den 11. juli 2015 bragte Jyllandsposten en artikel om forsikringer på kreditkort. Og vores Coop MasterCard SORT er også nævnt i artiklen.

Læs artiklen her

Se sammenligningsskema


NYHED! Coop MasterCard SORT (3. juni 2015)

Vi er stolte af at kunne præsentere en produktudvidelse med vores nye Coop MasterCard SORT.

Coop MasterCard SORT er et internationalt kreditkort med rejse- og afbestillingsforsikring – uanset hvor i verden du rejser, og du kan få op til 50.000 kr. i kredit.

Coop MasterCard SORT fungerer også som kombineret kredit- og medlemskort. Du køber derfor ind uden at betale gebyr, har adgang til dine medlemstilbud og rabatter, og så får du 20% ekstra point, hver gang du betaler med kortet i Coops 1.200 butikker og på coop.dk.

Et Coop MasterCard SORT koster kun 29 kr. om måneden.

Læs mere om Coop MasterCard SORT her


ADVARSEL! Falske emails i omløb med Coop Bank og Nem-ID som afsender (20. marts 2015)

Der er i øjebliket falske emails (phising emails) i omløb med Coop Bank som afsender. I mailen takker Coop Bank dig for at være en loyal kunde og beder dig indtaste dit Nem-ID. Mailen er IKKE fra Coop Bank - slet den øjeblikkeligt.

Vær opmærksom på at Coop Bank og Nem-ID ikke beder kunder om personlige Nem-ID koder via email.

Har du indtastet dit brugerID, kode og sendt et billede af dit Nem-ID nøglekort, skal du øjeblikkeligt ringe til Nets DanID på tlf. 72 24 70 10 og spærre dit Nem-ID.


Ændring af rente på ud- og indlån samt ændring og indførelse af visse gebyrer (27. februar 2015) 

Med virkning fra 27. februar 2015 ændrer vi rentesatserne på udvalgte ud- og indlån.

Ændringerne sker som følge af de seneste rentenedsættelser fra Nationalbanken.

Udover renteændringerne, ændrer og indfører vi visse gebyrer, som træder i kraft pr. 1. september pr. 2015 for alle eksisterende kunder.

Indtil denne dato vil det være muligt at finde den nuværende og den nye prisliste på bankens hjemmeside. Fra 1. september 2015 vil kun den nye prisliste være tilgængelig.

 

Se de nye prislister HER


Kåring som top-brand i Danmark 2014 (21. januar 2015)

YouGov BrandIndex har netop kåret Coop Bank som det mest positivt omtalte bank brand i Danmark i 2014.

Undersøgelsen er baseret på en akkumuleret score af de danske forbrugeres positive og negative perceptioner af Coop Banks brand. Scoren er baseret på nyheder, markedsføring og word-of-mouth.

Se vores diplom her


Kontaktløs betaling med MasterCard og MasterCard Debet fra Coop Bank (7. januar 2015)

- Betal hurtigt, nemt og sikkert

Pr. 21. januar 2015 er alle nyudstedte Coop MasterCard og MasterCard debet kontaktløse betalingskort. De nye kort har en chip, der gør kontaktløs betaling mulig. Det betyder, at du kan betale med kortet, uden at det skal i kortterminalen – og ved køb under 200 kr. behøver du ikke indtaste pinkode*.

Primo april 2015 forventer Coop at introducere kontaktløs betaling i alle butikker, undtagen Fakta.

 kontaktløs

Læs brochuren om kontaktløs betaling HER

Læs mere om kontaktløse betalingskort fra Coop Bank HER


Jul & Nytår: Frist for bankoverførelser og åbningstider (22. december 2014)

Sidste frist for at overføre penge til et andet dansk pengeinstitut, hvis pengene skal være på modtagers konto i 2014, er d. 30. december 2014 kl. 22. Det er dog kun, når du overfører pengene som en Straksoverførsel.

Overfører du penge efter denne frist, vil pengene først blive sat ind på modtagers konto i 2015, og vil også først blive bogført din konto i 2015.

Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte kundeservice på tlf. 4386 1111.

Coop Bank holder lukket alle helligedage, samt juleaftensdag og nytårsaftensdag. Netbank Support ( 70 80 70 58) holder ligeledes lukket alle helligedage og juleaftensdag, men har åbent nytårsaftensdag fra kl. 10-16.

Coop Bank ønsker dig en glædelig jul & et godt nytår!


Straksoverførsel – overfør penge med det samme for 0 kr. (17. november 2014)

Nu bliver det endnu nemmere og hurtigere at bruge Coop Bank.

Pr. 21/11-14 tilbyder vi alle kunder mulighed for gebyrfri straksoverførsel. Det betyder, at du kan overføre et beløb til et andet pengeinstitut, og beløbet vil være tilgængeligt på modtagers konto med det samme. Vi tilbyder altid vores kunder fleksible og gebyrfrie muligheder. Derfor har du to valgmuligheder, når du overfører penge.

Vælg mellem:

Straksoverførsel (øverførsel fremme med det samme) Gebyr  0 kr.
Standardoverførsel (øverførsel fremme næste dag) Gebyr  0 kr.

Værd at vide om straksoverførsel

• Beløbsgrænse 500.000 kr. pr. overførsel
• Du kan bruge funktionen 24/7/365
• Er på modtagers konto inden for ca. 10 sekunder


Gå i netbanken fra din tablet eller mobil (11. november 2014)

Nu kan du gå i din almindelige Coop Bank netbank fra din tablet eller din mobil. NemID er kommet i en version, der bygger på JavaScript i stedet for Java. Med den nye løsning er det ikke længere nødvendigt at have Java installeret for at logge på og godkende med NemID.

Den nye løsning gør det muligt for dig at anvende de ekstra muligheder i Coop netbank, som kun findes, hvis du bruger en computer. Du går i netbanken fra din mobil eller tablet via browseren og www.coopbank.dk.

Vi anbefaler fortsat Coop Bank app’en til mobilen
Vi anbefaler fortsat, at app’en er dit førstevalg på din smartphone og tablet. Den nye løsning skal ses som et supplement, så du kan afvikle de funktioner, der kun findes i netbanken uden at skulle starte en pc.

Har du brug for hjælp?
Har du spørgsmål eller problemer vedrørende netbanken, er du velkommen til at kontakte vores Netbank Support på 70 80 70 58. Netbank Support har åbent mandag til torsdag fra kl. 8-22, fredag fra kl. 8-18, lørdag fra kl.10-18 og søndag fra kl. 10-22. Netbank Support har lukket på helligdage og banklukkedage.


Halvårsregnskab fra Coop Bank (27. august 2014)

Du finder rapporten HER


Phishing e-mail vil franarre dig dine NemID-koder og nøgler (11. august 2014)

It-kriminelle forsøger i øjeblikket via en såkaldt 'phishing' e-mail at lokke dig til at oplyse bruger-id, adgangskode og alle nøglerne fra nøglekortet.
E-mailen er falsk, og du skal absolut ikke følge linket i e-mailen eller indtaste oplysninger på den falske hjemmeside.
Afsenderen på e-mailen står som "NemID", men det er ikke korrekt, og e-mailen bør straks slettes.

Læs mere om phishing og se andre eksempler på falske e-mails på Nets hjemmeside her.

Læs også om falske e-mails på nemid.nu.


Nets advarer mod ny form for kortmisbrug (6. februar 2013)

Nets advarer mod ny form for kortmisbrug via telefon phishing. Kortmisbruget finder sted i forlængelse af køb via Verified by VISA/MasterCard Secure Code (3D Secure) på internettet. 

Nets har hen over weekenden og i slutningen af sidste uge oplevet flere sager, hvor kortholdere har modtaget en opringning fra ”Microsoft”, hvor en person på engelsk med meget tydelig indisk accent præsenterer sig selv som it-supporter. Den engelsktalende it-supporter forsøger at sælge et falsk supportabonnement for at få kortholderen til at afgive kreditkortoplysninger eller fjernadgang til kortholders computer.

I den forbindelse har flere kortholdere fået tilmeldt et indisk mobilnummer til deres 3D Secure, som er oprettet på betalingskortet. Kort tid efter er der konstateret misbrug på betalingskortet.

Det er ikke Microsoft, som foretager disse opkald. Vi opfordrer vores kunder til at være meget forsigtige med deres NemID og tilmelding af mobilnummer, hvis de modtager ”mystiske” telefonopkald.


Opdateret - Sikker handel på nettet er klar (1. november 2013)

Den nye sikkerhedsløsning ved handel på nettet er nu klar. Du skal bruge løsningen, når du handler i de netbutikker, der anvender Verified by Visa / MasterCard Secure Code. Tilmelding kræver, at du har en mobiltelefon, da du knytter dit mobiltelefonnummer til dit/dine internationale betalingskort. For at sikre dig mest muligt, skal du også bruge NemID i forbindelse med tilmeldingen.

Du har mulighed for at tilmelde dig den nye løsning fra i dag den 1. november enten via www.Nets.eu/SikkerNetHandel (Læs mere om sikker nethandel inkl. tilmelding) eller https://www.authenticationserver.pbs.dk/nets-nemid-enroller/EnrollSite (direkte adgang til tilmelding).

Hvis du ikke tilmelder dig via ovenstående link, så vil du automatisk blive ledt direkte til tilmeldingssiden næste gang du handler med 'Verified by Visa' eller 'MasterCardSecure Code'.


Sikker handel på nettet (30. oktober 2013)

På grund af tekniske udfordringer bliver den nye løsning med engangskode via SMS til Verified by Visa/MasterCard SecureCode desværre forsinket, så den ikke som planlagt kan sættes i drift den 30. oktober. Indtil den nye løsning er på plads, vil den nuværende løsning fortsat kunne anvendes. Vi arbejder på at løse problemet og forventer en snarlig løsning.


Coop Bank offentliggør første halvårsrapport (30. august 2013)

Rapporten kan findes her


Øget sikkerhed ved handel på nettet (29. august 2013)

Fra 30. oktober 2013 er Nets og Coop Bank, i samarbejde med andre banker, klar med en ny løsning, der øger sikkerheden ved handel på nettet. Ved at øge sikkerheden, bliver det sværere for IT-kriminelle at misbruge dit Coop MasterCard og øvrige internationale betalingskort.

Sikkerhedsløsningen gælder, når du bruger et internationalt betalingskort i forbindelse med, at du handler i en netbutik, der anvender Verified by Visa / MasterCard Secure Code.

Det er primært udenlandske netbutikker, der anvender Verified by Visa / MasterCard Secure Code, dog findes der også en række danske netbutikker, som anvender løsningen.

SMS-kode gør det lettere og sikrere at handle på nettet

Visa og MasterCard har i dag en sikkerhedsløsning, som netbutikker kan tilmelde sig som en ekstra sikkerhedsforanstaltning i forbindelse med betalingen. Du kan derfor have oplevet, at du er blevet bedt om  at tilmelde dig Verified by Visa / MasterCard Secure Code, for at kunne handle i netbutikken. Ved tilmeldingen har du valgte en kode, som du skal bruge, når du handler i netbutikker, der anvender Verified by Visa / MasterCard Secure Code.

Denne selvvalgte kode fungerer som en kontrol af, at det er dig, der er ved at handle og ikke en IT-kriminel, som er kommet i besiddelse af dine kortoplysninger.

Nu ændrer vi denne løsning, så du ikke længere behøver at huske på et kodeord. Vi har lavet en sikkerhedsløsning, hvor du modtager en SMS med en engangskode, når du er ved at betale for en vare i en netforretning der anvender Verified by Visa / MasterCard Secure Code med et internationalt betalingskort. Koden skal du bruge til at indtaste i et skærmbillede, som  er en del af betalingsforløbet.

Løsningen, hvor du modtager en kode via SMS er mere brugervenlig, fordi du slipper for at skulle huske et selvvalgt kodeord. Samtidig ved du også, at du modtager en SMS på det telefonnummer, som du har tilmeldt løsningen, hver gang et af dine tilmeldte internationale betalingskort bliver brugt i forbindelse med handel på nettet.

Sådan tilmelde du dig den nye løsning

Du kan selv tilmelde dig den nye sikkerhedsløsning fra den 30. oktober 2013 for at kunne handle i de netbutikker, der anvender Verified by Visa / MasterCard Secure Code. Tilmelding kræver, at du har en mobiltelefon, da du knytter dit mobiltelefonnummer til dit/dine internationale betalingskort. For at sikre dig mest muligt, skal du også bruge NemID i forbindelse med tilmeldingen.  

Du tilmelder dig på Coop Banks hjemmeside, eller du bliver ledt direkte til tilmeldingssiden første gang, du handler med ’Verified by Visa’ eller ’MasterCard Secure Code’. Hvis du har flere Visa- eller MasterCard-kort, skal du huske at tilmelde alle de kort, du ønsker at anvende til nethandel.

Du skal være opmærksom på, at tilmelding på kun kan foretages fra en PC eller Mac, da NemID på nuværende tidspunkt ikke fungerer på tablets og smartphones. Efter du er tilmeldt, kan du naturligvis handle på internettet via tablets og smartphones, som du plejer.

Du kan læse mere her eller finde de nye kortbestemmelser her