27. august 2021
Henrik og Elham fra Frederiksberg fik både rådgivning og finansiering til boligkøb.
”Det, vi glæder os mest til, er at indrette lejligheden og skabe en tilværelse sammen”.
Sådan lyder svaret, hvis man spørger Henrik (39) og Elham (40) om deres forventninger til den nyindkøbte lejlighed på Frederiksberg. Parret er ikke flyttet langt. Henrik kommer fra en lejebolig på Ndr. Fasanvej og Elham boede tidligere i en ejerlejlighed på Sdr. Fasanvej på Frederiksberg.
Med et boliglån fra Coop Bank er de kommet godt på plads i deres første fælles lejlighed.
- Henrik & Elham, boligkunder i Coop Bank
Parret indhentede tilbud fra en anden større bank, inden valget faldt på Coop Bank, hvor Henrik i forvejen var kunde.
”Der er egentlig ikke den store forskel på Coop Bank og andre banker. Man mærker ikke, at det er en mindre bank,” fortæller Henrik.
At Coop Bank er en internetbank uden mulighed for fysiske møder, havde ikke den store betydning for parret. Under Corona-krisen oplevede de, at banker, der normalt mødes ansigt til ansigt med kunderne, også var gået over til at holde onlinemøder.
”Det har været nemt og ligetil. Vores rådgiver rådgav os ud over, hvad han var forpligtet til og gav os mange brugbare råd. Blandt andet gav han os et realistisk indblik i renter, ” fortæller Henrik.
- Henrik & Elham, boligkunder i Coop Bank
Coops værdisæt omkring blandt andet bæredygtighed og andelstanken – herunder at Coop Bank er ejet af medlemmerne og ikke af en aktionærkreds – havde positiv indflydelse på parrets valg af bank, da boligen skulle finansieres. Men den afgørende grund til at valget faldt på Coop Bank, var prisen.
”Vi opfatter Coop Bank som mere social og foreningsdrevet og mindre kapitalistisk, hvilket var vigtigt for mig. Men det var ikke afgørende. Det handler jo om pengene, når man skal låne,” fortæller Henrik og beskriver prisen på lånet som fin og rimelig.
- Henrik, boligkunde i Coop Bank